Alles voor de professionele glastuinbouw Persoonlijk advies van specialisten Meer dan 30.000 producten
Winkelmandje
0
progress indicator
Bezig met toevoegen...
Dé webshop voor de professionele teler

Hoe gebruik je het ZENSIE dashboard?

ZENSIE dashboardZENSIE is een dashboard dat alle gegevens van de draadloze sensoren van 30MHz op jouw bedrijf toont. Hiermee kan je onder andere verschillende waardes in grafieken vergelijken. Het ZENSIE dashboard is zeer uitgebreid en heeft allerlei functionaliteiten. Maar hoe gebruik je een ZENSIE dashboard precies? In dit artikel beantwoorden we de meest gestelde vragen en geven we uitleg en tips over het gebruik van het dashboard. 

ZENSIE - de basis

Hoe maak je een account aan?

Om toegang te krijgen tot het ZENSIE dashboard heb je een uitnodiging van ons of de eigenaren van de organisatie nodig. Je ontvangt dan een “Welkom bij ZENSIE” e-mail, die een link bevat waarmee je je account kunt activeren en direct een nieuw wachtwoord kunt instellen.

Hoe log je in?

Als je je google account gebruikt hebt om een ZENSIE account aan te maken, klik je op “Inloggen via Google”.

Heb je een ander e-mail adres gebruikt, dan vul je gewoon je e-mail adres en wachtwoord in.

Hoe nodig je een nieuwe gebruiker uit?

Je kunt alleen nieuwe gebruikers uitnodigen als je een eigenaar bent binnen je organisatie. Wil je meer weten over account types en bevoegdheden? Lees dan Kennismaken met ZENSIE.

Zo nodig je nieuwe gebruikers uit in je organisatie:
  1. Klik op 'Account' in het menu in de zijbalk.
  2. Ga naar het tabblad Gebruikers en klik op de groene plus (+) knop om een nieuwe gebruiker uit te nodigen.
  3. Vul de details van de nieuwe gebruiker in en klik op UITNODIGEN.

Hoe installeer je de 30MHz moeder en sensoren?

Om een 30MHz moeder en sensoren te installeren, hanteer je het volgende stappenplan:
  1. Sluit de 30MHz moeder aan op elektriciteit.
  2. Verbind de 30MHz moeder met internet via een ethernetverbinding. Hier vind je meer informatie over.
  3. Plaats de sensoren naast de 30MHz moeder.
  4. Open het dashboard en log in.
  5. Wacht tot de sensoren online zijn (dit gebeurt meestal binnen 1 minuut).
  6. Plaats de moeder op de gewenste locatie.
  7. Plaats de antenne van de 30MHz moeder zo dicht bij de sensoren als mogelijk (uiteraard beperkt door de lengte van de kabel). Het beste resultaat wordt bereikt wanneer de antenne zich op een hoogte van ongeveer drie meter bevindt.
  8. Plaats de sensoren op de locatie waar je wil meten.
  9. Controleer of de sensoren nog steeds data terugsturen naar het dashboard.
  10. Als de sensoren geen data terugsturen (dit kan tot 5 minuten duren), plaats dan een 30MHz router tussen de moeder en de sensoren.
  11. De sensoren zijn nu online.

Hoe controleer je de netwerkstatus van je apparaten?

Om de netwerk status van al je apparaten te controleren, klik je op het wifi icoontje in de rechterbovenhoek. Hier zie je in één oogopslag hoeveel van je apparaten online, offline of gepauzeerd zijn.

Netwerkstatus ZENSIE

Troubleshooting voor de 30MHz moeder

De 30MHz moeder is de gateway die alle data van de sensoren ontvangt en doorstuurt naar de cloud. De 30MHz moeder dient te worden aangesloten op een stopcontact (wandcontactdoos) en dient verbonden te worden met internet via een ethernet (kabel) verbinding. Dit is de vorm van internetverbinding die wij adviseren voor je sensornetwerk (in sommige gevallen kunnen we een wifi verbinding of een mobiel 3G netwerk ondersteunen). Neem contact op voor meer informatie hierover.

Een DHCP server is nodig om een IP adres toe te wijzen aan de moeder (het is eveneens mogelijk om een statisch IP adres in te stellen, maar dit moet vooraf geconfigureerd worden).

De minimale poorten(?) die nodig zijn voor de 30MHz moeder:
  • 443 TCP: dit is de meest fundamentele vereiste – deze poort wordt gebruikt om verbinding te maken met VPN en de web terminal, en vele web endpoints met gebruik van TLS (https://.)
  • 123 UDP: voor NTP tijdsynchronisatie.
  • 53 UDP: voor DNS naam resolutie (?).

Al deze poorten dienen te werken met enkel externe firewall instellingen (interne zodra de externe verbinding is gemaakt).

Werkt je netwerk met whitelisting, dan is het noodzakelijk om de volgende domeinen te whitelisten op poort 80 en 443:
  • *.resin.io
  • *.pubnub.com

Eventueel kun je een uitgaande verbinding met mixpanel.com maken. Dit is geen vereiste, maar het stelt je in staat om enkele nuttige statistieken in de gaten te houden.

Wanneer de moeder niet werkt

Als de 30MHz moeder niet werkt, krijg je een notificatie in de rechterbovenhoek van het dashboard:

Netwerkstatus ZENSIE

Hieronder vind je een checklist voor wanneer je deze notificatie krijgt:
  • Is de 30MHz moeder aangesloten op een stopcontact? Hint: om de moeder te resetten, kun je haar(?) uit het stopcontact halen en opnieuw erin steken.
  • Heeft de wandcontactdoos van het ethernet verbinding? (voor ethernet verbindingen)
  • Is je routerpoort open? (voor ethernet en wifi verbindingen)
  • Controleer je firewall instellingen (voor ethernet en wifi connections)
  • Controleer de details van de wifi verbinding (bijv. correct wachtwoord).

Als je een 3G verbinding gebruikt, kunnen er problemen optreden met de SIM kaart instellingen. Wanneer dit het geval is, neem dan contact op met 30MHz. 

Hoe gebruik je dashboards in ZENSIE?

Widgets toevoegen

Om een nieuwe widget toe te voegen aan je dashboard, volg je de volgende stappen:

1. Klik op het (+) plus icoontje rechts onderaan.
2. Kies een widget type.

Widgets toevoegen

Wat is een single value(?) widget?

Single value widgets tonen een enkele waarde van de geselecteerde sensor(en). Je kunt een widget creëren voor een specifieke check, of voor meerdere checks:

Widgets toevoegen

Om een single value widget toe te voegen aan je dashboard, dien je eerst een aggregatie methode te selecteren:
  • Eén sensor per widget weergeven: creëer een widget voor elke geselecteerde sensor.
  • Combineer sensoren en geef een waarde weer: creëer een widget voor meerdere sensoren.
  • Hierna selecteer je de sensoren die je aan de widget(s) wilt toevoegen en klik je op VOLGENDE:
  • Je kunt de widget aanpassen door een titel toe te voegen en een tijdsperiode te selecteren. Aan de rechterkant van het scherm zie je een voorbeeld van de widget(s) die worden gecreëerd.
Single value

Wat is een chart/visualisatie(?) widget?

Chart widgets bevatten grafieken met meerdere datapunten voor een bepaalde tijdsperiode. Je kunt een chart widget creëren voor een specifieke check, of voor meerdere checks:

Widgets toevoegen

Chart widgets bevatten grafieken met meerdere datapunten voor een geselecteerde tijdsperiode. Allereerst kies je een aggregatie weergave:
  • Individuele grafieken: geef individuele grafieken weer voor elke sensor die je hebt geselecteerd.
  • Combineer sensoren in een widget: geef data van meerdere sensoren weer in één grafiek.
  • Hierna selecteer je de sensoren die je aan de widget(s) wil toevoegen en klik je op VOLGENDE:

Uiteindelijk kun je:
  • De titel van je widget(s) veranderen.
  • De tijdsperiode van de grafiek selecteren. Je kunt er bijvoorbeeld voor kiezen om data van de afgelopen week weer te geven door te klikken op “Afgelopen 7 dagen”.
  • Kies het interval formaat wat de data frequentie aangeeft. Bijvoorbeeld, als je wil zien wat er elk uur gebeurt, selecteer je “per uur”. Of wanneer je de dagelijkse data wil zien, selecteer je “per dag”.
  • Kies de statistieken die je zou willen zien (gemiddeldes, minimum, maximum of de som). De standaard selectie is gemiddeldes.

Afbeeldingswidgets toevoegen

De afbeeldingswidget is een handige functie die je in staat stelt om je eigen afbeeldingen te uploaden en je sensoren te taggen. Dit doe je als volgt:

1. Klik op de (+)plus knop in de rechter onderhoek om een nieuwe widget toe te voegen.
2. Creëer een afbeeldingswidget.

Afbeeldingswidget toevoegen

3. Klik op SELECTEER AFBEELDING om een afbeelding te uploaden.
4. Zodra je afbeelding is geüpload kun je op de afbeelding klikken om een sensor toe te voegen.

Afbeeldingswidget toevoegen

5. Selecteer de sensor uit de lijst en klik op VOLGENDE.
6. De volgende instellingen in vul je naar keuze in: WIDGET TITEL, PERIODE en WIDGET AFMETINGEN en vervolgens klik je op GEREED.

Afbeeldingswidget toevoegen

7. Klik nogmaals op de afbeelding om een andere sensor toe te voegen, of klik op CREËER WIDGET om het proces af te ronden.

Animated heatmap toevoegen

Door een animated heatmap toe te voegen, kan je veranderingen in bijvoorbeeld de temperatuur, het dauwpunt of de VPD gedurende en dag of een uur observeren. In onderstaande video zie je hoe je deze widget aanmaakt in het dashboard. 

Nieuw dashboard creëren

Je kunt verschillende dashboard weergaves creëren en checks indelen in groepen. Zo kun je bijvoorbeeld een dashboard creëren dat alle vergaderruimtes in kaart brengt en een apart dashboard instellen om parkeerplaatsen te monitoren, enz.

Om een nieuw dashboard te creëren:
  1. Klik op het plus icoontje in de rechter bovenhoek.
  2. Voer een naam in voor het nieuwe dashboard.
  3. Klik op Creëren.
Dashboard creëren

Hoe creëer je notificaties?

Notificaties zijn een handige functie die je helpen alert te blijven terwijl je je omgeving monitort. Notificaties kunnen verzonden worden via e-mail of SMS.

Er zijn twee manieren om notificaties te managen:
  1. Klik op Notificaties in de zijbalk. Hier kun je alle status notificaties weergeven die al gecreëerd zijn voor je organisatie gecreëerd en je kunt nieuwe notificaties aanmaken (zie hieronder).
  2. Vanuit de zijbalk ga je naar Checks om een check te selecteren. Daarna klik je op het Notificaties tabblad.
Er zijn twee types notificaties: Netwerk notificaties en Status notificaties.

Netwerk notificaties

Dit is een standaard notificatie om te monitoren of een sensor check nog online is. Deze notificatie kan niet verwijderd worden. Als je geen notificaties wilt ontvangen over de netwerkstatus van een sensor dan kun je deze meldingen uitschakelen door op de SMS/e-mail icoontjes te klikken.

Netwerk notificatie

Netwerk notificaties kunnen ook direct vanuit de Checks weergave in -of uitgeschakeld worden.


Notificatie

Status notificaties

Hier kun je je eigen notificaties creëren op basis van de status (waarde) van je sensoren. Alleen eigenaren of redacteuren kunnen notificaties creëren (lees hier meer over gebruikersrollen).

Om een nieuwe status notificatie te creëren:
  1. Klik op de knop +CREËER EEN NIEUWE NOTIFICATIE.
  2. Stel een voorwaarde(?) in.
  3. Klik op CREËER.

Als je bijvoorbeeld een temperatuursensor hebt en je ideale omgeving zou een temperatuur van tussen de 20°C en 25°C moeten hebben, dan zou de voorwaarde eruit moeten zien als op de afbeelding hieronder.

Zodra de temperatuur daalt tot onder de 20°C, of stijgt tot boven de 25°C, ontvang je een notificatie.

Netwerk notificatie


Meer instellingen: je kunt eveneens instellen wanneer je een notificatie ontvangt. Klik op MEER INSTELLINGEN en stel het MATCH AFTER(??) veld in. Wanneer je bijvoorbeeld niet meteen een notificatie wilt ontvangen, maar bijvoorbeeld met een vertraging van vijf minuten, kun je dit veld instellen op 300 seconden (5 minuten x 60 seconden).

Meerdere notificaties voor een enkele sensor

Het is mogelijk om meer dan één notificatie (more than one notifications?) met verschillende voorwaarden te creëren voor een sensor check. Zoals in het voorbeeld hieronder:

Status notificatie

Het is niet noodzakelijk om notificaties te ontvangen van alle voorwaarden. Je kunt hierin selecteren op de voorwaarden waarin je geïnteresseerd bent door de SMS en e-mail notificatie icoontjes in of uit te schakelen.

Hoe verwerk je de data?

Hoe haal je sensor data op via de API?

Data via de API ophalen kan op verschillende manieren. Het is mogelijk de huidige waarde van een sensor op te halen maar ook de historische waardes over een periode.

Om data van een sensor op te halen hebben we als eerste het id nodig van de sensor. Een manier om deze te verkrijgen is om naar het ZENSIE dashboard te gaan (sensors > klik op de sensor waarvan je het id wilt weten) en de url in de browser te bekijken:

Sensor data ophalen

Een andere optie is om alle sensoren van een organisatie op te halen via een api verzoek (bekijk deze pagina voor een voorbeeld)

Om API verzoeken te doen, is een API key nodig. Deze kan aangevraagd worden in het ZENSIE dashboard (Account settings > developer).

Hier zijn een paar voorbeeld verzoeken om data op te halen van een temperatuur/luchtvochtigheid sensor met id “39555cf5-3081-400c-96cf-ff8d9cdea173”. We gebruiken deze API endpoint:

API endpoint

We dienen een GET verzoek uit te voeren met het sensor id en een datum/tijds interval. In dit voorbeeld verzoeken we de gemiddelde temperatuur per dag van 1 tot 4 november 2017.

curl -XGET \
    -H "Content-type: application/json" \
    -H 'Authorization: <API key>' \
    "https://api.30mhz.com/api/stats/check/39555cf5-3081-400c-96cf-ff8d9cdea173/from/2017-11-01T00:00:00Z/until/2017-11-04T00:00:00Z?statisticType=averages&intervalSize=1d"

Als resultaat krijgen we dan:

{ 
  "1509494400000": 
    { "sht25.temp": 18.601995752298404, 
      "sht25.humidity": 59.27995778537517 
    }, 

    "1509580800000": 
      { "sht25.temp": 18.30961109134886, 
      "sht25.humidity": 58.49782640139262 
      }, 

    "1509667200000": 
      { "sht25.temp": 17.93818057510588, 
        "sht25.humidity": 58.11836816999647 
      }
}

We zien hier de gemiddelde temperatuur en luchtvochtigheid per dag. De key toont de dag + tijdstip van de waardes.

Het is ook mogelijk om de minimum of maximum waardes voor een periode op te halen. We gebruiken hiervoor statistictype=mins of statisticTypes=maxs.

We kunnen ook de interval grootte aanpassen en de data per uur verzoeken met intervalSize=1h of per minuut (1m), 5 minuten (5m), 5 dagen (5d) , maand (M), etc.

Om de huidige waarde van een sensor op te halen kunnen we deze API endpoint gebruiken:

API endpoint

Een voorbeeld:

curl -XGET \
    -H "Content-type: application/json" \
    -H 'Authorization: <API key>' "https://api.30mhz.com/api/stats/check/56aac51f-5966-47da-8824-eaf36c8e4737"

We krijgen dan dit als resultaat:

{ "checkId": "56aac51f-5966-47da-8824-eaf36c8e4737", 
  "timestamp": "2017-11-21T13:10:45Z", 
  "lastRecordedStats": 
      { "sht25.temp": "16.79", 
        "sht25.humidity": "62.93" 
      }, 
  "json": null, 
  "code": null, 
  "message": null, 
  "matchCondition": null
}

De lastRecordedStats eigenschap bevat de huidige waardes.

Alle API endpoints om data van 1 of meerdere sensoren op te halen is te vinden in de Swagger documentatie.

Hoe voeg je externe sensor data toe?

Creëren import checks

De eerste stap is het creëren van import checks. Een import check bevat alle data van een sensor en creëert een api pad waar waardes naartoe verzonden kunnen worden. Import checks kunnen aangemaakt worden door te navieren naar de checks pagina in het dashboard. Rechts onder kan de plus knop aangeklikt worden om een nieuwe sensor toe te voegen. Hierna kunnen we op de external sensor optie klikken.

Externe sensor data toevoegen

We vullen de naam in, selecteren de sensor type en klikken op create.

Sensor types

Sensor types bevatten alle informatie over hoe data weergegeven wordt. Een sensor type bevat informatie zoals de metriek + eenheid (Temperatuur = ºC), data types en verwachte json waardes. Als er een nieuwe sensor types toegevoegd moet worden, stuur ons een bericht.

Data versturen naar een import check

De laatste stap is het versturen van de data naar de api. Nadat de check is opgeslagen zien we de settings pagina. Hier zien we het pad met voorbeeld data.

We kunnen een post doen naar:

https://api.30mhz.com/api/ingest/organization/www.30mhz.com

Met deze waardes (dit verandert aan de hand van de import check en sensor type):

[ 
  { 
  "checkId": "import_check_id", 
  "timestamp": "A valid ISO 8601 DateTime format value with an explicitly set timezone value (e.g. 2017-01-17T19:23:02Z, 2017-01-17T19:23:02+06:45)", 
  "data": 
    {
      "temp": "double", 
      "hum": "double" 
    }, 
  "status": "ok || fail", 
  "error": "custom error text message" 
  } 
]

De waardes zitten binnen een array. Hierdoor kunnen we (optioneel) meerdere sensor data (import checks) in 1 call doen:

[{import_check_1...},{import_check_2...},{etc...}]

API Keys

Om de api te gebruiken zijn api keys vereist. Lees hoe api keys in de Authorization header moeten worden toegevoegd.

Hoe analyseer je data?

In de explore weergave kun je je data visualiseren door grafieken te creëren en verschillende tijdsperiodes en intervals te selecteren.

Sensor data visualiseren

Om je data te visualiseren in een grafiek, selecteer je één of meer sensor checks uit het drop down menu:

Data analyseren

Als je meer sensor data aan de grafiek wilt toevoegen, klik je op de knop “+ SENSOR TOEVOEGEN”:

Data analyseren

Tijdsperiodes en intervals voor je grafieken selecteren

De grafiek toont automatisch data van de laatste 24 uur met een interval van 5 minuten. Je kunt:
  1. De tijdsperiode aanpassen.
  2. De tijdintervals aanpassen.
  3. Selecteren om gemiddeldes, of minimum/maximum waarden weer te geven.

Data analyseren

Hoe exporteer je data vanuit ZENSIE?

Op de Export pagina, kun je de rauwe data van je organisatie exporteren. Selecteer de maand, het jaar en de locatie waarvan je data wilt exporteren en klik op START EXPORT. Wanneer je data gereed is om gedownload te worden, ontvang je een e-mail.

Hoe haal je data op met de ZENSIE API?

30MHz biedt een REST API om toegang te krijgen tot de data die ZENSIE verzamelt via web checks en sensoren.

Om hiervan gebruik te maken, moet er eerst een API sleutel gecreëerd worden. Je kunt dit doen door naar de zijbalk te gaan, te klikken op Account Instellingen, en vervolgens het tabblad Ontwikkelaar te kiezen.

Als dit de eerste keer is dat je een API sleutel aanvraagt, klik je op de knop “Selecteer een nieuwe API sleutel”. Je wordt dan gevraagd om opnieuw in te loggen met je inloggegevens. Daarna verschijnt er een sleutel op de pagina, die je kunt kopiëren om verbinding te maken met de API.

Data ophalen

API Documentatie

De API documentatie is te vinden op https://api.30mhz.com/api/swagger. Er zijn twee (2) manieren om de API te proberen; door postman te gebruiken, of via de opdrachtregel/command line(?).

Checks ontvangen met postman

In dit voorbeeld laten we zien hoe je postman kunt gebruiken om alle checks van je organisatie te ontvangen.

Ga naar swagger documentatie en vind de beschrijving van het eindpunt dat alle checks van een bepaalde organisatie ophaalt https://api.30mhz.com/api/swagger#!/check/getOrganizationChecks.

Let op de URL die je nodig hebt om een call(?) te maken en op de verplichte velden. In dit voorbeeld is het id van de organisatie een verplicht veld.

Swagger

Om je organisatie id te vinden, ga je naar het ZENSIE dashboard, en klik je op Account Instellingen onder het tabblad Organisatie.

Data ophalen

Een andere manier om het id van je organisatie te vinden, is via de url op de ZENSIE pagina:

Data ophalen

Hier kun je een gratis versie van postman downloaden. Open de applicatie en vul de vereiste velden in:

GET https://api.30mhz.com/api/check/organization/{{organization id}}

Headers

Authorization: {{your API key}}

Content-Type: application/json

Data ophalen

Het antwoord is een JSON object dat er ongeveer als volgt uit zou moeten zien:

Data ophalen

De opdrachtregel gebruiken om checks te ontvangen

Hier laten we zien hoe je alle checks van je organisatie kunt ontvangen door gebruik te maken van de opdrachtregel:

  1. Open een opdrachtregel interface (bijv. een terminal voor Mac, of een opdrachtprompt voor Windows).
  2. Om alle checks van je organisatie te ontvangen heb je de volgende CURL opdracht nodig:
  3. Als je de output van een opdracht in een bestand wil opslaan, voeg je >>output.txt toe aan het einde van de opdracht:

De data in het output.txt bestand wordt opgeslagen in JSON formaat. Als je hier niet bekend mee bent en je wilt de data als een tabel weergeven, dan kun je een online JSON naar CSV converter gebruiken (bijvoorbeeld deze).

Het enige wat je hoeft te doen is de data van het output.txt bestand te kopiëren en te plakken in het daarvoor bestemde veld op de pagina van de converter. Het resultaat zou er ongeveer zo uit moeten zien:

Data ophalen

Wat is een check?

Hoe verander je de naam van een check?

Wij raden aan om je checks zinvolle namen te geven. Om de naam van een check te veranderen, volg je de volgende stappen:
  1. Ga naar de Checks weergave via de zijbalk.
  2. Klik op een check.
  3. Ga naar het tabblad Instellingen.
  4. Verander de naam van een check.
  5. Klik op OPSLAAN.

Wat vind je in de Checks weergave?

In de Checks weergave vind je een lijst van alle sensoren en webchecks die gecreëerd zijn voor je organisatie. Hier kun je:
  • De naam van een geselecteerde check veranderen
  • Notificaties aanpassen
  • Tags creëren
  • Checks filteren
  • Een check starten of pauzeren
  • De status van een check bekijken

Hoe pas je de monitoring frequentie aan?

Er zijn twee manieren waarop je kunt controleren wanneer en hoe vaak je sensoren data verzamelen: met tijdsvak monitoring en door de frequentie aan te passen. 

Tijdsvak monitoring

Om tijdsvakken in te plannen gebruiken we CRON taken. CRON is een expressie die je helpt om tijden en dagen te specifiëren om data te verzamelen.

Om een CRON taak te creëren, ga je naar de Checks weergave, klik je op een sensor check en kies je het tabblad Instellingen. Onder Geavanceerde instellingen vind je het CRON veld.

Als je bijvoorbeeld data wil verzamelen op doordeweekse dagen (van maandag t/m vrijdag) tussen 08:00 en 17:00, dan kun je de volgende expressie gebruiken:

Expressie

Als je niet bekend bent met CRON expressies, kun je een online CRON converter gebruiken (bijvoorbeeld hier).

Frequentie aanpassen

Om de frequentie van dataverzameling aan te passen, ga je naar de Checks weergave en klik je op een bepaalde check. Ga naar Instellingen, Geavanceerde Instellingen.

Het FREQUENTIE veld geeft aan hoe veel keer per uur een moeder data vraagt van een sensor. De standaard frequentie is 60 seconden, wat betekent dat er elke minuut data verzonden wordt.

Frequentie aanpassen

Enkele veelgebruikte frequenties zijn:
  • elke 5 minuten: hiervoor pas je de frequentie waarde aan naar 300
  • elk uur: pas de frequentie waarde aan naar 3600

Op dit moment wordt een monitoring frequentie van minder dan een minuut door de meeste sensor apparaten nog niet ondersteund. Wanneer je probeert om de frequentie van zo’n sensor in te stellen op minder dan 60, krijg je de volgende waarschuwing te zien:

Waarschuwing

Hoe gebruik je tags?

Tags worden gebruikt om sensor checks in groepen in te delen. Je kunt tags gebruiken om je lijst met checks te filteren, en ze helpen je om sneller en eenvoudiger de check te vinden die je zoekt.

Als je bijvoorbeeld sensoren geplaatst hebt op vergaderruimtes, kun je een tag maken om al deze sensor checks te groeperen. Zo hoef je, wanneer je alle sensoren die geïnstalleerd zijn in vergaderruimtes wilt vinden, enkel op de bijbehorende tag te klikken om de resultaten te filteren.

Tags creëren

Om een tag te creëren, ga je naar de Checks weergave en klik je op “+TAG CREËREN”. Voeg een naam toe voor de tag en klik op ENTER.

Tags toewijzen aan checks

Om een tag toe te voegen aan één of meer checks:
  1. Selecteer de sensor checks die je wilt taggen.
  2. Klik op TAGS TOEVOEGEN onderaan en selecteer de tag die je wilt toevoegen.

Tags toevoegen

Hoe filter je tags?

Om checks te filteren, ga je naar de Checks weergave.

In het menu aan de zijkant (in het Engels staat er: meanu), kun je checks filteren aan de hand van Tags, Locaties en/of Sensor types.

Als je in het voorbeeld hieronder bijvoorbeeld alle checks van de bezettingssensoren (Presence) in Prodock wilt zien, dan selecteer je Prodock onder Locaties, Presence en Sensor Type in het menu aan de zijkant.

Tags filteren
Vragen over het ZENSIE dashboard
Heb je vragen over het ZENSIE dashboard? Neem dan contact op met 30MHz, of stel je vraag via onderstaand formulier. We nemen dan zo snel mogelijk contact met je op - op werkdagen zelfs binnen 24 uur. 


Gerelateerde artikelen
 - Veelgestelde vragen aan onze specialisten
Do not delete this link