Shop    Over Royal Brinkman

Over Royal Brinkman

Royal Brinkman is een toeleverancier, adviseur en installateur voor de professionele glastuinbouw. In 1985 verwierf Royal Brinkman tijdens de viering van het 100 jarige bestaan van het bedrijf het predicaat ‘Koninklijk’. Royal Brinkman is opgericht in 1885 en nu al meer dan 130 jaar actief in de glastuinbouw. De heer C. Brinkman startte destijds vanuit een pand in ‘s-Gravenzande met de verkoop van o.a. ‘Sparrietouw’ voor het bossen van asperges, kisten en dekzeilen voor de Westlandse schuiten. Royal Brinkman is inmiddels één van de grootste, gerenommeerde toeleveranciers in de glastuinbouw ter wereld.



Royal Brinkman wereldwijd thuis in tuinbouw

Om ook in de toekomst levensvatbaar te blijven, is het belangrijk om als organisatie in te spelen op de veranderingen in de wereld en meer specifiek in de internationale glastuinbouw. De focus in de strategie van Royal Brinkman 2014-2017 lag op digitalisering en internationalisering. Deze strategie was richtinggevend bij veel beslissingen die de afgelopen jaren zijn genomen. 
 
De herziene strategie (2018-2020) van Royal Brinkman draait de komende jaren om drie aspecten: klantwaarde, focus en schaalgrootte. Voor de teler is het 1e aspect ‘klantwaarde’ belangrijk. Hiermee hebben we als doel om de teler nóg centraler te stellen in alles wat we doen. Wij verdiepen ons nog meer in wat de klant van ons verwacht en wenst. Dat is uiteindelijk waar het allemaal om draait. 
 
Het 2e aspect is ‘focus’, “Hoeveel ballen houden wij nog in de lucht?” Royal Brinkman zal nog sterker de focus leggen op die onderdelen van het bedrijf waarin zij écht goed is. Hierop wil zij zich verder ontwikkelen, innoveren en concentreren.  
 
Het 3e aspect is schaalgrootte; Royal Brinkman wil meegroeien met haar klanten en haar leveranciers, in thuismarkten én wereldwijd, o.a. door middel van de webshops en het platform. 

Visie

Royal Brinkman bouwt aan een toekomstbestendige leidende positie en streeft in haar visie naar de onderstaande zestal statements. 

  1. Royal Brinkman is een internationale tuinbouwtoeleverancier die toonaangevende ondernemingen in de belangrijke tuinbouwgebieden in de wereld voorziet van alle teelt- en productiebenodigdheden voor de bedekte tuinbouw. 
  2. Royal Brinkman kent de klantwens. Met deskundige medewerkers en slimme bestelsystemen bieden wij de klant gemak, beschikbaarheid, toepassingskennis en leverbetrouwbaarheid. Altijd de juiste oplossing. 
  3. Onze kennis van tuinbouwkundige, teelt- en bedrijfsprocessen draagt actief bij aan groei, rendement en bedrijfszekerheid van onze klanten. 
  4. Royal Brinkman levert producten, systemen en diensten op het gebied van: crop care, crop protection & disinfection, crop rotation, packing & design, technical equipment, technical projects en service articles aan de professionele tuinbouw. 
  5. Door strategische partnerships en intensieve samenwerking met fabrikanten ontwikkelen wij nieuwe oplossingen en toepassingen voor onze klanten. 
  6. Royal Brinkman bouwt aan een toekomstbestendige leidende marktpositie.

Missie

'Royal Brinkman wereldwijd thuis in tuinbouw'. Royal Brinkman zal haar klanten in een zevental onderscheidenlijke thema’s optimaal bedienen: teeltwisseling, gewasbescherming & desinfectie, gewasverzorging, verpakking & ontwerp, mechanisatie, technische projecten, service artikelen. 

Klanten zullen “customer made” ontzorgd worden vanuit verschillende kanalen: door middel van lokale vestigingen of dealers, door middel van persoonlijke verkoop en specialismen en door middel van een sterk doorontwikkelde webshop. Een goed en efficiënt functionerende logistiek is hierbij een sleutel voor verder succes. Het leveren van teamprestaties maakt het verschil. 

Kernwaarden

De kernwaarden van Royal Brinkman zijn:
Klantgemak – Beschikbaarheid – Toepassingskennis – Leverbetrouwbaarheid – Bedrijfszekerheid 
Deze vijf kernwaarden zijn essentieel in de dienstverlening van Royal Brinkman aan haar klanten:
  • Het bieden van bedrijfszekerheid: verhogen prestatie en verlagen productierisico van de klant.
  • Het bieden van klantgemak: keuzegemak, bestelgemak, levergemak, administratiegemak, etc.
  • Het bieden van de beschikbaarheid van producten/diensten: juiste product, juiste voorraadpositie, juiste prijs.
  • Het bieden van de juiste toepassingskennis: verdeling, dosering, efficiënte en effectieve inzet.
  • Het bieden van leverbetrouwbaarheid: product, kwaliteit, aantallen, verpakking, levermoment, locatie, documentatie.
 

Kerncompetenties

Bij Royal Brinkman streven we drie kerncompetenties na. Deze kerncompetenties helpen ons om iedere dag weer een stap extra te kunnen zetten en we vinden het belangrijk dat iedere collega over deze waarden beschikt:
  • Klantgericht handelen: je verplaatst je in de situatie van de klant en handelt hier proactief naar. 
  • Samenwerken: je levert – in samenspel met anderen – een effectieve bijdrage aan het gezamenlijke doel. 
  • Prestatiemotivatie: je toont enthousiasme en inzet, haalt uit eigen beweging het onderste uit de kan en neemt nooit genoegen met een gemiddeld resultaat.
 

Maatschappelijk verantwoord ondernemen

Royal Brinkman wil een bijdrage leveren aan de maatschappij door bewuste keuzes te maken op het gebied van productassortiment, advisering en wet- en regelgeving. Ook nemen wij deel aan verschillende acties; van het sponsoren van de lokale voetbalclub tot het inzetten op ontwikkeling van biologische gewasbescherming. Lees hier meer over ons MVO beleid.