Service Engine geeft inzicht en overzicht -

Richard Schenkeveld, Schipluiden

Richard Schenkeveld, Schenkeveld Tomaten
- Tomatenteler Richard Schenkeveld – Schenkeveld Tomaten, Schipluiden -
‘Service en onderhoud van technische installaties aansturen via één dashboard’
“Ons vorige systeem voor service- en onderhoudstaken was niet meer toereikend. We konden hierin enkel taken aanmaken en afvinken”, geeft Richard Schenkeveld, tomatenteler uit Schipluiden aan. “Maar door de toename van het aantal machines en door uitbreiding in het personeel, snakten we naar meer inzicht en overzicht. We werden getipt over de Service Engine en van daaruit is het balletje gaan rollen”.

Schenkeveld Tomaten in Schipluiden heeft haar service en onderhoud ondergebracht bij bQurius. De professionals van bQurius ondersteunen een vijftal tomatenkwekerijen op 12 locaties in Nederland, met álle service- en onderhoudswerkzaamheden. bQurius werkt sinds enkele maanden met de Service Engine tool van Royal Brinkman. “Inmiddels zijn er vanuit bQurius al 63 collega’s aangesloten bij de Service Engine,” vertelt Nick van Balen, hoofd Technische Dienst bij bQurius. “Deze collega’s zijn werkzaam bij onder andere Schenkeveld Tomaten, Van der Voort en Greenvalley. En deze aantallen blijven groeien”, geeft Van Balen aan.
''Vanwege groei moesten wij overstappen en nu hebben we een beter inzicht en overzicht"
-  Richard Schenkeveld, tomatenteler

Perfect voor dossiervorming

Schenkeveld Tomaten is klant bij bQurius en besteedt haar Technische Dienst uit aan dit adviesbureau. Zo’n zeven maanden geleden startten ze met de inrichting van de Service Engine. Sinds januari werkt Van Balen op volle toeren met de slimme digitale tool. “Door de groei van het bedrijf spelen het monitoren en meten van de onderhoudswerkzaamheden een grotere rol en daar is de Service Engine uitermate geschikt voor”. Daarnaast verleent de Service Engine zich uitstekend voor dossiervorming door de mogelijkheid om diverse items toe te voegen, zoals foto’s, bestanden of zelfs complete e-mails. Alle documentatie wordt geregistreerd met een datum en is overzichtelijk en op ieder moment te raadplegen, op zowel de desktop als een mobiele telefoon. 
Nick en Jordi bespreken werking Service Engine app
Links Nick van Balen, hoofd Technische Dienst bQurius en rechts Jordi Jeelof, Specialist Digital Tools Royal Brinkman, bespreken de werking van de Service Engine app.

Nick, Richard en Jordi bij Schenkeveld
v.l.n.r. Nick van Balen (bQurius), Richard Schenkeveld (Schenkeveld Tomaten), Jordi Jeelof (Royal Brinkman).

Service Engine app
Maak eenvoudig een nieuwe taak aan op de app.

Klantspecifieke inrichting
De Service Engine tool wordt klantspecifiek ingericht. Elke kwekerij is anders; heeft andere technische installaties, heeft verschillende kasafdelingen en een andere werkwijze. Samen met de kweker en de eindgebruiker wordt de ideale inrichting van de Service Engine gerealiseerd. Bij bQurius wordt eigen initiatief gestimuleerd en daar is de omgeving in de Service Engine op ingericht. “Alle collega’s hebben een zogeheten ‘manager-rol’, waarbij ze de taken naar zichzelf toe kunnen halen. Uiteraard geef ik het ’s ochtends wel aan als er spoedzaken die absoluut niet kunnen wachten, maar verder zorgen zij zelf voor een eigen dagindeling en dat maakt het werken ook leuker”. De Service Engine is op deze wensen ingericht, waarbij voor Nick van Balen als hoofd Technische Dienst het totaaloverzicht het belangrijkste is. Daarnaast maakt niet alleen de Technische Dienst van bQurius gebruik van de Service Engine. “Wij doen alles met de app”, vertelt Van Balen enthousiast verder. “Zelfs hoofd inkoop werkt ermee om bijvoorbeeld technische onderdelen te bestellen en alles is in de historie terug te vinden, het is ideaal”.
''Ik gebruik de Service Engine hoofdzakelijk om te monitoren en voor dossiervorming''
- Nick van Balen, adviesbureau bQurius in Schipluiden 
Uitgebreid overzicht
Alle merken machines kunnen in de Service Engine worden toegevoegd en ingevoerde data gaan nooit verloren. Hiermee bouwt de tool historie van de machines op. Eerdere meldingen en storingen zijn overzichtelijk terug te vinden, wat ook heel handig is ten tijde van controles en keuringen. Het toevoegen van items aan een specifieke taak, melding of storing komt het totaaloverzicht ook ten goede. Op de desktopversie is het dashboard mogelijk net wat overzichtelijker dan op een mobiele telefoon, maar daar hoeft de teler geen keuze in te maken. Op beide apparaten is de data namelijk te raadplegen.
"Met onze terugkoppeling wordt de Service Engine verbetert"
​​​​​​​​​​​- Nick van Balen​​​​​
Nick van Balen toont Service Engine aan Jordi
 Nick van Balen (rechts) toont dashboard van de Service Engine aan Jordi Jeelof (links)
Verbeteren en doorontwikkelen
Samen met de klant zorgen wij voor de beste inrichting van de Service Engine en mocht de klant ergens tegenaan lopen, dan gaan we uiteraard op zoek naar de juiste oplossing. “Het is fijn samenwerken met Royal Brinkman”, geeft Van Balen aan. ”Ik geef mijn verbeterpunten met betrekking tot de Service Engine tool aan en die worden daadwerkelijk gehoord en opgepakt. De ene keer is het een kleine aanpassing die eenvoudig is door te voeren en een andere keer duikt Royal Brinkman dieper in de materie en wordt het mogelijk met een ontwikkelaar opgepakt”.
Contactformulier
Heb je een vraag of wil je meer informatie? Vul het contactformulier in en Remco Zuiderwijk neemt contact met je op. Op werkdagen zelfs binnen 24 uur. 

Ook interessant voor jou

Service Engine geeft inzicht en overzicht -

Richard Schenkeveld, Schipluiden

Richard Schenkeveld, Schenkeveld Tomaten
- Tomatenteler Richard Schenkeveld – Schenkeveld Tomaten, Schipluiden -
‘Service en onderhoud van technische installaties aansturen via één dashboard’
“Ons vorige systeem voor service- en onderhoudstaken was niet meer toereikend. We konden hierin enkel taken aanmaken en afvinken”, geeft Richard Schenkeveld, tomatenteler uit Schipluiden aan. “Maar door de toename van het aantal machines en door uitbreiding in het personeel, snakten we naar meer inzicht en overzicht. We werden getipt over de Service Engine en van daaruit is het balletje gaan rollen”.

Schenkeveld Tomaten in Schipluiden heeft haar service en onderhoud ondergebracht bij bQurius. De professionals van bQurius ondersteunen een vijftal tomatenkwekerijen op 12 locaties in Nederland, met álle service- en onderhoudswerkzaamheden. bQurius werkt sinds enkele maanden met de Service Engine tool van Royal Brinkman. “Inmiddels zijn er vanuit bQurius al 63 collega’s aangesloten bij de Service Engine,” vertelt Nick van Balen, hoofd Technische Dienst bij bQurius. “Deze collega’s zijn werkzaam bij onder andere Schenkeveld Tomaten, Van der Voort en Greenvalley. En deze aantallen blijven groeien”, geeft Van Balen aan.
''Vanwege groei moesten wij overstappen en nu hebben we een beter inzicht en overzicht"
-  Richard Schenkeveld, tomatenteler

Perfect voor dossiervorming

Schenkeveld Tomaten is klant bij bQurius en besteedt haar Technische Dienst uit aan dit adviesbureau. Zo’n zeven maanden geleden startten ze met de inrichting van de Service Engine. Sinds januari werkt Van Balen op volle toeren met de slimme digitale tool. “Door de groei van het bedrijf spelen het monitoren en meten van de onderhoudswerkzaamheden een grotere rol en daar is de Service Engine uitermate geschikt voor”. Daarnaast verleent de Service Engine zich uitstekend voor dossiervorming door de mogelijkheid om diverse items toe te voegen, zoals foto’s, bestanden of zelfs complete e-mails. Alle documentatie wordt geregistreerd met een datum en is overzichtelijk en op ieder moment te raadplegen, op zowel de desktop als een mobiele telefoon. 
Nick en Jordi bespreken werking Service Engine app
Links Nick van Balen, hoofd Technische Dienst bQurius en rechts Jordi Jeelof, Specialist Digital Tools Royal Brinkman, bespreken de werking van de Service Engine app.

Nick, Richard en Jordi bij Schenkeveld
v.l.n.r. Nick van Balen (bQurius), Richard Schenkeveld (Schenkeveld Tomaten), Jordi Jeelof (Royal Brinkman).

Service Engine app
Maak eenvoudig een nieuwe taak aan op de app.

Klantspecifieke inrichting
De Service Engine tool wordt klantspecifiek ingericht. Elke kwekerij is anders; heeft andere technische installaties, heeft verschillende kasafdelingen en een andere werkwijze. Samen met de kweker en de eindgebruiker wordt de ideale inrichting van de Service Engine gerealiseerd. Bij bQurius wordt eigen initiatief gestimuleerd en daar is de omgeving in de Service Engine op ingericht. “Alle collega’s hebben een zogeheten ‘manager-rol’, waarbij ze de taken naar zichzelf toe kunnen halen. Uiteraard geef ik het ’s ochtends wel aan als er spoedzaken die absoluut niet kunnen wachten, maar verder zorgen zij zelf voor een eigen dagindeling en dat maakt het werken ook leuker”. De Service Engine is op deze wensen ingericht, waarbij voor Nick van Balen als hoofd Technische Dienst het totaaloverzicht het belangrijkste is. Daarnaast maakt niet alleen de Technische Dienst van bQurius gebruik van de Service Engine. “Wij doen alles met de app”, vertelt Van Balen enthousiast verder. “Zelfs hoofd inkoop werkt ermee om bijvoorbeeld technische onderdelen te bestellen en alles is in de historie terug te vinden, het is ideaal”.
''Ik gebruik de Service Engine hoofdzakelijk om te monitoren en voor dossiervorming''
- Nick van Balen, adviesbureau bQurius in Schipluiden 
Uitgebreid overzicht
Alle merken machines kunnen in de Service Engine worden toegevoegd en ingevoerde data gaan nooit verloren. Hiermee bouwt de tool historie van de machines op. Eerdere meldingen en storingen zijn overzichtelijk terug te vinden, wat ook heel handig is ten tijde van controles en keuringen. Het toevoegen van items aan een specifieke taak, melding of storing komt het totaaloverzicht ook ten goede. Op de desktopversie is het dashboard mogelijk net wat overzichtelijker dan op een mobiele telefoon, maar daar hoeft de teler geen keuze in te maken. Op beide apparaten is de data namelijk te raadplegen.
"Met onze terugkoppeling wordt de Service Engine verbetert"
​​​​​​​​​​​- Nick van Balen​​​​​
Nick van Balen toont Service Engine aan Jordi
 Nick van Balen (rechts) toont dashboard van de Service Engine aan Jordi Jeelof (links)
Verbeteren en doorontwikkelen
Samen met de klant zorgen wij voor de beste inrichting van de Service Engine en mocht de klant ergens tegenaan lopen, dan gaan we uiteraard op zoek naar de juiste oplossing. “Het is fijn samenwerken met Royal Brinkman”, geeft Van Balen aan. ”Ik geef mijn verbeterpunten met betrekking tot de Service Engine tool aan en die worden daadwerkelijk gehoord en opgepakt. De ene keer is het een kleine aanpassing die eenvoudig is door te voeren en een andere keer duikt Royal Brinkman dieper in de materie en wordt het mogelijk met een ontwikkelaar opgepakt”.
Contactformulier
Heb je een vraag of wil je meer informatie? Vul het contactformulier in en Remco Zuijderwijk neemt contact met je op. Op werkdagen zelfs binnen 24 uur. 
Remco Zuiderwijk

Ook interessant voor jou
Richplant over Service Engine
Sinds drie jaar gebruikt hoofd technische dienst Bob Brakel van potplantenkwekerij Richplant uit Naaldwijk de Service Engine van Royal Brinkman. Deze slimme, web-based tool voor desktop en smartphones biedt een volledig overzicht van de onderhoudsstatus van installaties en apparaten op het bedrijf
Hoe de Valent O-hook zorgde voor zichtbare arbeidsbesparing bij tomatenteler Village Farms
Village Farms in Canada en de Verenigde Staten gebruikt al jaren de Valent O-Haak van Royal Brinkman om de tomatenplanten vast te zetten. In 2016 kozen ze voor het eerst voor de O-Haak. De vrije val op de O-Haak is aangepast in een O-vorm en werkt op een revolutionaire manier.
Frank de Koning over het RIBA-weeg en registratiesysteem
Frank de Koning zijn weeg en registratiesysteem was aan vervang toe. Veel producten gaan in kleine verpakkingen weg. Dat geeft veel kleine partijen, veel verpakkingsmateriaal en veel handelingen. Daarom stond boven aan het wensenlijstje niet alleen een goed weegsysteem maar ook registeren. Dat doen ze nu met de RIBA plateauweegschalen en de RMS-software.