Shop  Royal Brinkman Magazine  September 2017  Service engine zorgt voor meer bedrijfszekerheid


Service Engine: De service- en onderhoudstool voor de tuinbouw

Service Engine App : digitale onderhoudstoolHet aantal objecten op een tuinbouwbedrijf dat service & onderhoud vraagt, is groot. Een gemiddelde kwekerij telt al snel 150 objecten. Het managen van alle service en onderhoud is een hele klus, maar essentieel voor de bedrijfsvoering! Royal Brinkman introduceert een handige digitale tool waarmee u alle service- en onderhoudwerkzaamheden coordineert en beheert. 

Nooit meer een waarschuwing of boete omdat uw apparaat niet gekeurd is. Nooit meer een kapotte accu of nooit meer een spuitwagen die stil staat, omdat de Service Engine u tijdig een signaal heeft gegeven! Het zijn voorbeelden die elke teler aanspreken, want onderhoudsklusjes moeten met regelmaat gebeuren, maar worden vooruit geschoven wanneer het druk is. Met als resultaat: stilstand, storingen, onnodige wachttijden en kosten. Royal Brinkman introduceert een handige tool: de Service Engine. Hiermee kunt u digitaal en 24/7 alle service en onderhoudswerkzaamheden op uw kwekerij beheren. 



Gebruiker
Gerberakweker Richard Mooyman in De Lier is per begin augustus gebruiker van de Service Engine. “Ik vind het een overzichtelijke tool die duidelijk taken en spoedtaken signaleert. Er zat geen structuur in service en onderhoud op onze kwekerij, met de Service Engine hebben we nu een duidelijk overzicht van al onze objecten en taken.” De inventarisatie van het aantal objecten op 2 hectare bij Mooyman leverde 180 objecten op. De inventarisatie is gedaan door Stef de Jong, productspecialist en accountmanager Digital Tools van Royal Brinkman. De objecten zijn vervolgens allemaal in de tool ingevoerd, waarna op de desktop de juiste service- en onderhoudstaken en keuringen aan de objecten zijn gekoppeld. Sommige apparaten verlangen immers eens per maand een smeerbeurt, andere apparaten hoeven maar 1 of 2 keer per jaar onderhoud. Niet alleen apparaten geleverd door Royal Brinkman worden ingevoerd 
in de Service Engine tool. Alle merken en soorten zijn via de Service Engine te monitoren. Bedrijven met meerdere locaties kunnen in één Service Engine gebruikersomgeving worden ingevoerd.

App op mobiele telefoon
Via een applicatie op de mobiele telefoon worden taken en spoedtaken doorgezet naar medewerkers. Richard Mooyman heeft vier medewerkers toegevoegd aan de Service Engine app. Zij ontvangen taken op hun mobiele telefoon via een pushbericht. Richard: ”Zo worden taken niet vergeten en ook weer teruggekoppeld als ze zijn uitgevoerd.” Stef de Jong vult aan: “De Service Engine biedt bedrijfszekerheid voor de klant. Keuringen en onderhoud worden niet meer vergeten en alle betrokkenen op de kwekerij hebben duidelijk overzicht van de objecten en taken. Het is tevens een voordeel om een dossier op te bouwen van objecten. Objecten worden gemonitord en bij veelvuldige storingen kan eerder ingegrepen worden voor bijvoorbeeld vervanging.”

Gezamenlijk belang
Richard Mooyman is lid van telersvereniging Decorum. De Service Engine is als handige tool onder de aandacht gebracht bij alle Decorum leden na toetsing door Duijn-Hove Kwekerij. Richard: “Wij zien bij Decorum een goede bedrijfsvoering als gezamenlijk belang. Wanneer het een collectief belang is, spelen we dit door naar alle leden. Het managen van service en onderhoud middels de Service Engine van Royal Brinkman is voor veel kwekerijen een handige en betaalbare tool, niet alleen voor de grotere kwekerijen. Voorkomen is immers beter dan genezen.”



Contactformulier:





Lars Ammerlaan
Specialist digitale tools
lars.ammerlaan@royalbrinkman.com