Alles voor de professionele glastuinbouw Persoonlijk advies van specialisten Meer dan 30.000 producten
Winkelmandje
0
progress indicator
Bezig met toevoegen...
Dé webshop voor de professionele teler
Shop    Kennisbank    Verpakking & ontwerp   Algemeen    Ontwerp van logo, beeldmerk en huisstijl


Ontwerp van logo, beeldmerk en huisstijl voor de tuinbouw

Ontwerp
Geschreven door de Royal Brinkman studio | Laatste update 21-07-2018

Een sterk logo, beeldmerk en huisstijl vormen belangrijke bouwstenen voor je tuinbouwbedrijf. Ze dragen bij aan het imago en de vraag: "Wat wil je uitstralen?". Dit zorgt voor een sterke herkenbaarheid naar klanten toe. Bij een eerste kennismaking met een bedrijf spelen het logo, beeldmerk en de huisstijl een grote rol. Hiermee laat je een eerste indruk achter. Die kans krijg je maar één keer.


Het belang van een logo, beeldmerk en huisstijl voor het imago

Als tuinbouwbedrijf wil je een bepaald imago uitstralen naar klanten, leveranciers en partners toe. Het is onderdeel van de bedrijfsidentiteit. Daarbij is een logo, beeldmerk en huisstijl heel belangrijk om dat imago uit te dragen. Elke keuze die je hierbij maakt, heeft effect op de vragen: 'Wat straal je als bedrijf uit?' en 'Welk beeld hebben mensen bij het bedrijf?'. Door duidelijke keuzes te maken en een sterk beeld neer te zetten, creëer je herkenbaarheid en kun je dat imago positief beïnvloeden. 


Wat is een logo?

Een logo is het herkenningspunt van je bedrijf of organisatie en kan bestaan uit tekst, een symbool of grafisch element. Ook een combinatie tussen deze elementen is mogelijk. Wanneer een logo enkel bestaat uit tekst, spreek je over een woordmerk of logo. Je maakt een logo herkenbaar door typische stijlen toe te voegen die passen bij de huisstijl van het bedrijf. Denk hierbij aan kleuren, stijl, typografie en de witruimte tussen letters. Wil je een logo laten ontwerpen voor jouw tuinbouwbedrijf? De Royal Brinkman Studio heeft ervaring met het ontwerpen van logo's voor tuinbouwgerelateerde bedrijven. 

 

Wat is een beeldmerk?

Een beeldmerk is vaak een versterking van het woordmerk. Waar het woordmerk bestaat uit tekst, bestaat het beeldmerk vaak uit een grafisch element, embleem, zegel of mascotte. Het beeld moet kenmerkend genoeg zijn voor het bedrijf. Mensen moeten bij het zien van het merk meteen denken: dat is het beeldmerk van dat specifieke bedrijf. Denk bijvoorbeeld aan het beeldmerk van de Albert Heijn: dit herkent iedereen zonder dat de naam 'Albert Heijn' zichtbaar is. Ook voor bedrijven in de tuinbouw kan een beeldmerk helpen bij de herkenbaarheid. De Royal Brinkman Studio helpt je graag bij het ontwerpen van een uniek en goed beeldmerk die aansluit bij de huisstijl van het bedrijf.  


Logo tekst
Logo tekst en beeldmerk
Logo tekst beeldmerk en slogan
WoordmerkWoord- en beeldmerk Woord- en beeldmerk en slogan

Wat is een huisstijl?

Een huisstijl zorgt ervoor dat de identiteit van een bedrijf visueel herkenbaar is. Een logo en beeldmerk vallen onder de huisstijl. Door het opstellen van een huisstijl zorg je ervoor dat alle uitingen dezelfde uitstraling hebben. En die uitstraling sluit aan bij het imago van het bedrijf. Deze huisstijl zie je onder andere terug in:
  • Briefpapier
  • Banners
  • Nieuwsbrieven
  • Website
  • Visitekaartjes

Een huisstijl bestaat uit:
  • Woordmerk
  • Beeldmerk
  • Typografie
  • Kleuren
  • Herkenbare elementen

Je logo, beeldmerk of huisstijl laten ontwerpen door de Royal Brinkman Studio

Heeft jouw tuinbouwbedrijf momenteel nog geen logo, beeldmerk of huisstijl of is deze aan vernieuwing toe? De Royal Brinkman Studio helpt tuinders al jaren bij het ontwerpen van deze elementen. Hierbij wordt uiteraard gekeken naar het gewenste imago dat het tuinbouwbedrijf wil uitstralen. Onze specialisten zoeken samen met jou naar een uitstraling die de doelgroep aanspreekt: strak en modern, klassiek of luxe. Hierbij nemen zij het complete proces uit handen: van ontwerp tot drukwerk.


Onze werkwijze
Tijdens een persoonlijk gesprek met onze grafisch ontwerpsters worden alle wensen en belangrijke elementen besproken. Op basis van dit gesprek zetten onze grafisch ontwerpsters meerdere ontwerpen op, die aansluiten bij het gewenste imago. Zodra de verschillende ontwerpen klaar zijn, worden deze gepresenteerd en toegelicht. Nadat je je voorkeur hebt aangegeven, maken onze ontwerpsters een definitief ontwerp. Dit ontwerp kan vervolgens toegepast worden op alle gewenste communicatie-uitingen: van briefpapier en enveloppen tot reclamezuilen, autobelettering en verpakkingen. 


Andere bekeken ook:

Een nieuwe logo en huisstijl

Wanneer je een nieuw logo en huisstijl wil laten ontwerpen, is het goed om na te denken over je voorkeuren. Een aantal vragen die je hierbij kunnen helpen:
  • Welke logo’s van andere bedrijven vind ik mooi? En waarom?
  • Wat moet mijn logo uitstralen? (kwaliteit, luxe, modern, innovatief, etc.)
  • Welke kleuren of kleurcombinaties spreken mij aan?
  • Welke lettertypes spreken mij aan? (strak, sierlijk, hoofdletters, etc.)
  • Waar wil ik het logo op weergeven? (gevel, website, visitekaartjes, etc.)
  • Wil ik gebruik maken van alleen een tekst, een beeld met tekst, of een beeld met tekst en subtekst?
  • Bij het gebruik van beeld: welk beeld moet er terugkomen in het logo en welk beeld juist niet? (product, bepaald figuur, etc.)




Interesse in het laten ontwerpen van een nieuw logo, beeldmerk of huisstijl?

Heb je interesse in een nieuw logo, beeldmerk en huisstijl voor de tuinbouw, of ben je benieuwd naar de mogelijkheden? Neem dan vrijblijvend contact op met onze grafisch ontwerpsters Joyce van den Berg en Marja Scheffers, of stel je vraag via onderstaand formulier. We nemen dan zo snel mogelijk contact met je op - op werkdagen zelfs binnen 24 uur.







Studio Royal Brinkman Over de Studio

Grafisch vormgeefsters Joyce van den Berg en Marja Scheffers vormen samen de Royal Brinkman Studio. Ze ontwerpen met passie nieuwe concepten voor o.a. hoezen, etiketten, potten, logo’s en huisstijlen. Samen hebben ze een dosis aan ervaring; Marja werkt al sinds 1984 bij Royal Brinkman en Joyce sinds 2002. Ze vormen samen dan ook een ijzersterk en creatief team, waar je met gerust hart je ideeën voor een ontwerp kunt achterlaten. “Doordat we beide andere ideeën of inzichten hebben, vullen we elkaar heel goed aan. Zo komen we ook steeds tot vernieuwende verpakkingsconcepten.”






Do not delete this link